Vores samarbejde
Visitationsproces
Visitationshenvendelse fra sagsbehandler
På Broen begynder processen med en formel visitationshenvendelse fra sagsbehandler i den unges hjemkommune.
Når kommunen henvender sig med en visitationssag, aftaler vi at der fremsendes sagsakter for den unge, der er tale om.
Sagsakter vurderes af Broens visitationsudvalg
Visitationshenvendelse og den unges sagsakter bliver fagligt vurderet af Broens visitationsudvalg. Det består af en pædagog både fra Gladsaxevej og Hellerup, ledelsen og en udviklingskonsulent fra Gentofte kommune. Vi lægger vægt på om den unge matcher Broens målgruppe, og om graden af støttebehovet kan understøttes af den faglige og praktiske ramme, som Broen tilbyder.
Broens visitationsvurdering tager afsæt i det dobbelt KRAM
Visitationsudvalget på Broen udfærdiger en målgruppebeskrivelse
Visitationsudvalget på Broen udfærdiger en målgruppebeskrivelse, hvori der redegøres fagligt for vurdering og hvilke særlige opmærksomhedspunkter vi ser, ud fra den unges sagsakter. Målgruppebeskrivelsen fremsendes til den unges sagsbehandler (dette også, hvis vi vurderer, at der ikke er tale om et match)
Ved vurdering af match
Ved vurdering af match inviterer vi den unge, socialrådgiver og evt. pårørende (hvis den unge er over 18 år, bestemmer denne om pårørende skal med) til et besøg på den matrikel af Broen, hvor den unge tilbydes plads.
Dato for indflytning aftales med sagsbehandler og den unge (samt pårørende).
Statusmøde efter 3 måneder
Efter 3 måneder holder vi statusmøde; Broen, sagsbehandler og den unge (evt. med pårørende). Det er for at følge op på tiden efter indflytning. På dette møde sker en forventningsafstemning, hvor sagsbehandler opstiller hvilke kommunale mål, der stilles for opholdet på Broen. Den unge, pårørende, sagsbehandler og medarbejdere fra Broen er deltagende.
Broen udfærdiger pædagogisk plan sammen med den unge. Læs mere om planen.
Statusmøde efter 1 år
En gang årligt holder den unge, sagsbehandler, pårørende (hvis den unge er over 18 bestemmer de relevans af pårørendes deltagelse) og broens medarbejdere, statusmøde. Her drøfter vi det seneste års arbejdet med pædagogisk plan og evaluerer de opsatte mål og den udvikling, der er sket. Dertil aftales hvilke mål og ønsker, der arbejdes videre med og om der er nye mål.
Har den unge kontakt til sundhedssystemet, inviterer vi også fagpersonale herfra med til det årlige statusmøde
Broen er takstfinancieret
Broen er takstfinansieret, tager afsæt i KL takstberegningsmodel.
Broen opererer med en børnetakst, en standard voksentakst og en forhøjet voksentakst. Den betalende kommune opkræver unge over 18 år for husleje, kost og service (egenbetaling).
Standardtakst gælder for de generelle ydelser, forhøjet takst gælder unge over 18 år, der har behov for supplerende ydelser.
For beløbsoplysninger vedr. taksten henvises til tilbudsportalen.dk.